Reis met hindernissen - Reisverslag uit Spearwood, Australië van Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu Reis met hindernissen - Reisverslag uit Spearwood, Australië van Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu

Reis met hindernissen

Blijf op de hoogte en volg Annemarieke

01 November 2016 | Australië, Spearwood

Vandaag, donderdag relaxen en bijkomen van de lange reis Amsterdam-HongKong-Perth! Tip: reis over Singapore of Kuala Lumpur want in Hong Kong moet je meerdere keren je tas uit- en inpakken en worden zelfs dames van 82 stevig gefouilleerd!
Was de rolstoel story twee jaar terug vermakelijk deze keer leek het meer op een horror story, mama heeft nog steeds 'rode konen van irritatie' en ze hoeft haar haar zeker twee jaar niet te laten permanenten. Stel je voor zo'n soort groot uitgevallen golfkar, een viswijf als chauffeur, racend door de immens lange vliegveldgangen fluitje in haar mond driftig fluitend en angstig wegspringende reizigers. Mama met wapperende haren en wenkbrauwen, zich wanhopig vasthoudend aan het portier! Helaas heb ik dit alles gemist want ik mocht mama niet begeleiden.
Op de zwarte lijst
Het was überhaupt nog maar de vraag of we HongKong zouden bereiken. Het verschil tussen een o/0 kan bepalen of je moet blijven of vertrekken. Dat behoeft enige uitleg: voor Australië heb je een inreisvisum nodig die je online kunt aanvragen via EasyEta. Je wacht op toestemming en er staat nadrukkelijk dat je er geen uitdraai van hoeft mee te nemen. Zo gezegd zo gedaan, alles ok. Maar dan komt het, sta je voor de incheckbalie en blijkt de Visum van Eliza niet in orde. Er kan geen match gemaakt worden met de reisgegevens van Eliza, "Ja mevrouw, als we geen ok krijgen kunnen jullie niet vertrekken en dan komt u Australië niet in"! Iedereen in de stress want wat nu?! Eerst werd gezegd dat we op de zwarte lijst stonden van credit cards maar dat klopte niet. De grondstewardess kwam er niet uit, leidinggevende erbij "Enige mogelijkheid is opnieuw aanvragen en hopen dat de toestemming op tijd komt", OMG. Zo gezegd zo gedaan en dat kost dan 59,95 ipv 9,95. We gaan een klacht indienen want wat bleek in de nieuwe paspoorten: een nul in het paspoortnummer lijkt op een o waardoor veel mensen in de problemen komen. Uiteindelijk lukte het op tijd maar het was peentjes zweten! Het maakte wel dat de aankomst in Perth extra bijzonder was en wat heerlijk om weer allemaal samen te zijn! Wordt vervolgd....

• 03 November 2016 - 15:50

Fred En Hilly:

Hallo Allemaal,

Zo, dat was dus een echte Hongkongse ervaring! Elwin heeft daar ook ervaring opgedaan.
    Wisten jullie van te voren dat je over Hongkong ging? Gelukkig hebben jullie dat achter de rug en vanaf nu kan het alleen maar leuker worden. Feliciteer Elly van ons. Veel plezier.
    Groetjes uit Heiloo

• 05 November 2016 - 12:41

Anja:

Als je dat allemaal goed doorstaan hebt kun je de hele wereld aan!!! Wat een dikke stress, pfoe! Maar ik heb op Facebook al gezien dat fish and chips goed troostvoedsel is :-)

Annemarieke

Ik, Annemarieke doe verslag van onze reis Down Under! We gaan erheen om de 60e verjaardag van mijn schoonzus te groots vieren! Wij zijn: man Simon, dochter Eliza, zus Gea, moeder Aafje (82) en Laudine, een vriendin van dochter Eliza. We gaan naar West Australia, Perth, Fremantle waar mijn broer en zijn vriendin sinds 3 jaar leven. We blijven een maand en gaan de middelste twee weken met een camper de westkust in noordelijke richting verkennen tot Exmouth. Het wordt een unieke en onvergetelijke reis, daar ben ik zeker van en ik hoop dat jullie het mee kunnen beleven door mijn reisverslagen met fotos. We vertrekken op 1 november via HongKong naar Perth en 30 november terug via Abu Dhabi!

Actief sinds 26 Okt. 2016