Biggen gooien en meer feestjes! - Reisverslag uit Spearwood, Australië van Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu Biggen gooien en meer feestjes! - Reisverslag uit Spearwood, Australië van Annemarieke Koelewijn - WaarBenJij.nu

Biggen gooien en meer feestjes!

Blijf op de hoogte en volg Annemarieke

07 November 2016 | Australië, Spearwood

De dag na aankomst heel rustig aan, iedereen moest nog landen! Het huis van Elly en Dick ligt op een prachtige plek met een heuse veranda, in de verte de Indische oceaan met schitterende zonsondergangen! Vrijdag begint bij de meesten de mist op te trekken en zijn we weer in staat te bewegen. We starten met de kadootjessessie voor Elly, mijn koffer had 3 kilo overgewicht! Daarna de huurauto ophalen bij Bayswater en een flitsend eerste linkse rijles van Elly gekregen met ongeveer 10 rotondes in Fremantle en ik slaagde: Elly maar 3 keer met neus tegen de voorruit en maar 4 gewonde fietsers. 'S middags splitsen we in 3 groepjes, Dick en mama gaan met de auto de omgeving van Fremantle verkennen, de dames gaan een wandeling van 8 km maken naar de oceaan en Simon en ik gaan naar Fremantle fietsen. Op de heenweg gaat dat prima maar op de terugweg wordt het hilarisch vooral voor het thuisfront: wij herkennen de route niet meer en bellen Dick bij bijna elke kruising. We krijgen een uitbundige ontvangst als we eindelijk arriveren. Zaterdag alweer volksverhuizing naar Lower Chittering waar broer Gerard en Karin en Caitlin wonen. Een compleet andere wereld in de heuvels van Perth en we zien de eerste kangoeroes die 's nachts dicht bij het huis komen. Dick loopt er in het donker bijna tegen een aan, haha. De afgelopen dagen arriveeerden steeds meer broers en zussen tot iedereen er is verzameld. We slapen in caravans, campers en het huis van de buurman die veel op reis is. De band arriveert en zo langzamerhand druppelen de genodigden binnen. De hele vallei is uitgenodigd en dus heeft niemand last van ons. We zingen, dansen (mama ook) drinken en maken er een echt feest van. En er is werkelijk enorm veel te eten. Het eindigt ermee dat de jongelui en Gea gaan zwemmen dus lachen, gillen en spetteren, de Malibu helpt ook mee! Heel leuk om de hele familie Spillekom beter te leren kennen en het zijn er veel. Het wordt een dolle boel, uitwisselen van reisavonturen, iedereen heeft zijn verhaal en ze zijn erg reislustig en al 2 broers gingen Dick en Elly voor met emigreren. Zondagmiddag brengen we nog een bezoekje aan de Golden Grove waar we mandarijnen, sinaasappelen en lemon squeeze inslaan, heerlijk! Vers van de pers. Maandag is het alweer tijd om afscheid van iedereen te nemen en door het weidse heuvelachtige landschap rijden we terug naar Fremantle, weer 'thuis'! De dag eindigen we met een spelletje biggen gooien met zoveel woordgrapjes en woordspelingen dat we regelmatig zitten te huilen van het lachen.

• 07 November 2016 - 17:22

Jan En Joke:

Dat klinkt allemaal supergezellig, en zo te zien aan de foto's genieten jullie dat is wel duidelijk. Wat een fraaie veranda met het uitzicht, geweldig! En Simon, bij de volgende fotosessie wel even lachen hoor. Veel plezier en tot het volgende bericht.
    Groetjes aus Bad Bentheim

• 08 November 2016 - 08:05

Marieka:

Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen! Veel plezier daar!!!

• 09 November 2016 - 16:47

Femmina N Ko:

Ziet er prachtig uit en lekker temperatuurtje denk ik.
    Veel plezier.
    Bij ons vriest het 's nachts en overdag een graadje of 4, wel even wat anders. Geniet er maar van daar aan de onderkant van de aarde.

P.S. de tuin bij Ria is nagenoeg klaar, we gaan er a.s. zaterdag naar toe.

Nog wat anders, Dick en Elly hebben een mooi schilderij in de kamer hangen zoals we op de achtergrond zagen.
    Volgens mij van de Braaksloot met het bruggetje tussen 't Kalf en Haaldersbroek.

Groetjes van Femmina, Danielle, Jesse en Ko

• 13 November 2016 - 22:33

Ellie :

Nou jullie hebben het wel gezellig zo te lezen , ik reageer een beetje laat omdat internet steeds problemen geeft. Jullie zullen inmiddels wel met de camper op pad zijn om van al het moois daar te genieten .
    Geef maar snel weer een berichtje zodra je internet hebt?
    Veel plezier allemaal en groetjes uit Heemskerk.

Annemarieke

Ik, Annemarieke doe verslag van onze reis Down Under! We gaan erheen om de 60e verjaardag van mijn schoonzus te groots vieren! Wij zijn: man Simon, dochter Eliza, zus Gea, moeder Aafje (82) en Laudine, een vriendin van dochter Eliza. We gaan naar West Australia, Perth, Fremantle waar mijn broer en zijn vriendin sinds 3 jaar leven. We blijven een maand en gaan de middelste twee weken met een camper de westkust in noordelijke richting verkennen tot Exmouth. Het wordt een unieke en onvergetelijke reis, daar ben ik zeker van en ik hoop dat jullie het mee kunnen beleven door mijn reisverslagen met fotos. We vertrekken op 1 november via HongKong naar Perth en 30 november terug via Abu Dhabi!

Actief sinds 26 Okt. 2016